TUHED

Etkinlik Kitabı

Alternative flash content

Requirements

T.E.B.D. Facebook'ta

Derneğimizin Facebook grubuna buradan ulaşabilirsiniz...

Üye Girişi

Son Yayınlananlar

İstatistikler

Makale Görünüm Sayısı
232166

Kullanıcılar

6 ziyaretçi ve 0 üye çevrimiçi

Mustafa Safran (2010).Tarih Nasıl Öğretilir?, İstanbul: Yeni İnsan Yayınları

TARİH NASIL ÖĞRETİLİR?
Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri
Editör: Mustafa Safran

Ahmet Şimşek -Akif Pamuk – Zihni Merey - Ahmet Doğanay- Tuğba Yanpar Yelken - Tuba Belenli - İsmail Hakkı Demircioğlu - Erkan Dinç - Mustafa Öztürk - Neval Akça - Dursun Dilek - Ramazan Alabaş - Bahri Ata - Gülin Karabağ  -Fatma Gültekim - Gülçin Dilek - Yasin Doğan - Bülent Akbaba - Mustafa Öztürk  - Yeliz Kale - İbrahim Sarı - Hasan Işık - Semih Aktekin  - Tûbâ Şengül - Hüseyin Köksal - Adnan Altun - Ayten Kiriş - Banu Çulha - Sezai Öztaş - Selahattin Kaymakçı -Kerem Çolak - İbrahim Hakkı Öztürk - Şahin Oruç - Nadire Emel Akhan - Özgür Aktaş - Bülent Akbaba

“İnsanın, geçmişle arasında kurduğu ilişkiye, biz tarih diyoruz. İlişkinin kah resmi, kah hayali, kah fırtınalı ya da huzurlu oluşu, geçmişten değil, kendimize ve geleceğimize ilişkin karşılaştığımız problemlerden yahut yaptığımız tasarımlardan kaynaklanıyor. Ne de olsa bugün var olan ve yaşayanlar bizleriz. Bununla birlikte varlığımız ile geçmişimiz arasındaki bu ilişkinin etkiye çok da açık olduğunu söylemek kolay değildir. Çünkü bizlerin tanım ve tasarımlarımızın tarihe yüklediği gerilim ile onun bir sosyal bilim olarak metodolojik güvenceleri arasında sürekli bir didişme mevcuttur.”

Mustafa Safran

Bahsedilen bu gerilimin eğitime yansıması tartışılması gereken diğer bir boyuttur. Tarihin neden ve niçin öğretildiği önemli olmakla birlikte, bunlardan daha da önemli olanı tarihin nasıl öğretildiğidir. Tarihin öğretiminde müfredatın, ders kitaplarının ve iktidarın etkisi yadsınamaz. Fakat bu bağlamda belirleyici olan araçlardan birisi de mikro iktidardır. Öğretmenin kurduğu mikro iktidarın etkilerini en aza indirgemenin veya başka bir ifade ile doğrudan demokrasiyi tanımlayan, bireyin/öğrencinin kendi anlatısını oluşturmada en önemli argümanlardan birisi de alan eğitimidir.

Bu kitapta bir tarafıyla tarihin neliğinden, tarih öğretiminin amaçlarına kadar uzanan geniş bir yelpazede teorik tartışmaların yanı sıra, tarihin nasıl öğretileceği gibi uygulamaya/yaşantıya dair makaleler yer almaktadır.